Presidium

1. 1

2. 2

Mededelingen:

• In juni wordt de cursus Politiek Actief wederom gegeven voor alle Kempengemeenten. Deze cursus is voor inwoners die willen weten hoe de lokale democratie werkt en is interessant voor degenen die politiek actief willen worden. De cursus is gratis voor deelnemers en laagdrempelig. Na 1 maart start de communicatie aan de inwoners van Bergeijk. Voor de bijeenkomst op 19 juni in Bladel zijn per gemeente raadsleden nodig t.b.v. het speeddaten. Is hier interesse in om deel te nemen als raadslid?

Ingekomen stukken:

• Er is een ingekomen stuk ontvangen van de rector van het Rythovius College om een bezoek aan de school te brengen. Zie de bijlage.
  3. 3

4. 4

Bijlagen:

• Raadsplanning
    • Verzoek raadsinformatiebijeenkomst juni/juli 'Processen onder de Omgevingswet'.
  5. 5

6. 5.a

7. 5.b

•  raadsvergadering d.d. 1 februari 2024
    • commissie MZ d.d. 20 februari 2024
    • commissie ABZ d.d. 20 februari 2024
    • commissie GZ d.d. 22 februari 2024
  8. 5.b.1

Dit onderwerp is geagendeerd n.a.v. de commissie ABZ op 20 februari 2024.

9. 6
    Voorstellen
  10. 6.a

11. 6.b

Op 14 december 2023 is een raadsinformatieavond geweest waarin de gevolgen van de Omgevingswet, met name het omgevingsplan, zijn toegelicht. Tijdens deze avond is door enkele raadsleden gevraagd om meer uitleg over de processen voor vergunningverlening en de procedure tot wijziging van het omgevingsplan.

12. 6.c

Dit betreft de raadsinformatiebrief Interbestuurlijk Toezicht (IBT) provincie VTH Beleidscyclus d.d. 9 januari 2024.
    De raadsinformatiebrief treft u in de bijlage aan.
    Link naar de bijlagen van de RIB

13. 6.d

Aan het presidium wordt verzocht om akkoord te gaan met bijgaand voorstel t.b.v. de planning van de P&C cyclus in 2024.

14. 6.e

Bijgaande notitie is ter bespreking geagendeerd voor deze presidiumvergadering waarna de raad een terugkoppeling ontvangt van de werkgroep LTA-overleg namens de fractievoorzitters.

15. 6.f

Het memo is aangepast n.a.v. het fractievoorzittersoverleg en klaar voor besluitvorming (hamerstuk). De aanpassingen zijn geel gearceerd.

16. 6.g

Het contract met de accountant kan nog 1 keer worden verlengd. Aan het presidium wordt verzocht om hierover een besluit te nemen.
    De griffier geeft een toelichting over het proces.

17. 7

Dit agendapunt is op verzoek van GL-PvdA, de VVD en het CDA opgevoerd.

18. 8

In het presidium op 7 december 2023 is besloten, dat de secretaris in de presidiumvergaderingen een overzicht geeft van het aantal aanvragen van omgevingsvergunningen vanaf januari 2024.

19. 9
    Rondvraag & sluiting