Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken

dinsdag 21 oktober 2025

19:30 - 20:30
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
P.C.H.J. (Peter) van Hoof
Toelichting

De commissie ABZ vangt om 19.30 uur aan in verband met de behandeling van de begroting 2026-2029.

Agendapunten

  1. 1
    Opening en loting
  2. 2

  3. 3
    Mededelingen en terugkoppeling verbonden partijen
  4. 4

    - Wethouder Van Dalen zegt toe met een memo te komen bij de behandeling van de financiële verordening over de rechtmatigheidstolerantie.

  5. 5

    In het vragenhalfuurtje kunnen door de commissieleden vragen van actuele en/of politieke aard worden gesteld, die geen uitstel dulden.
    Zoals in het Reglement van Orde is beschreven, kunnen de vragen mondeling worden gesteld of vooraf schriftelijk bij de griffier worden ingediend.

  6. 6

  7. 7

    Wilt u gebruik maken van het inspreekrecht? Dan kunt u zich tot 24 uur voor aanvang van de vergadering aanmelden bij de griffie via griffie@bergeijk.nl of : 088-497 0333.

  8. 8.a

    Zoals opgenomen in Artikel 5 van de Financiële verordening gemeente Bergeijk informeert het college de raad door middel van tussentijdse rapportages over de realisatie van de begroting. De 2e Burap is de eerste tussentijdse rapportage over het jaar 2025. De 2e Burap 2025 leidt tot het positief bijstellen van het begrotingssaldo met 43.000 euro.

  9. 8.b

    Op basis van het Besluit Begroting en Verantwoording dient een gemeente jaarlijks een begroting op te stellen en ter vastlegging voor te leggen aan de raad. De programmabegroting bevat de planning voor het jaar 2026 e.v. op het gebied van beleid en financiën. De programmabegroting 2026 – 2029 wordt voor alle jaren structureel sluitend aangeboden.

  10. 9
    Sluiting